Sociální služby Karviná
 
 





SPOLUPRACUJEME




 

Odborné sociální poradenství

ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ

 

 

Odborné sociální poradenství je sociální službou poskytovanou dle §37 zákona o sociálních službách.

 

Služba je určena lidem, kteří spadají do okruhu osob, kterým je služba poskytována, a kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, kterou nejsou schopni  řešit vlastními silami, pomocí komerčních služeb nebo neví, kam se mohou obrátit.

 

POSLÁNÍ SLUŽBY

Služba odborného sociálního poradenství usiluje o to, aby lidé žijící na území města Karviná  měli přístup k informacím o službách dostupných v městě Karviná, znali svá práva a povinnosti, uměli vyjádřit své potřeby a dokázali svými silami zvládat nepříznivou sociální situaci a posoudit důsledky svého jednání.

 

 

ZÁSADY, POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

  • bezplatnost – služba odborného sociálního poradenství je poskytována bezplatně
  • diskrétnost a mlčenlivost - zajištění důstojnosti, bezpečí a soukromí uživatelů služby
  • nestrannost
  • respektování vlastní volby uživatelů služby (včetně zachování anonymity)
  • posilování kompetencí a samostatnosti uživatelů
  • vytvoření prostoru pro informované rozhodnutí uživatelů
  • individuální přístup k jednotlivým uživatelům, zachování co nejvyšší možné míry jejich samostatnosti a nezávislosti

 

S čím Vám můžeme pomoci:

  • Poskytujeme informace o jiných sociálních službách a veřejných institucích
  • Poskytujeme informace o dávkách státní  sociální podpory, pomoci v hmotné nouzi, nemocenského a důchodového pojištění, dávkách pro osoby se zdravotním postižením, příspěvku na péči a pomáháme s vyřizováním těchto dávek.  
  • Zprostředkujeme  kontakt na další instituce či organizace (sociální a veřejné)
  • Rady a informace v oblastech:
  • dluhová problematika a oddlužení (osobní bankrot)
  • bydlení
  • práva a povinnosti v rodinných a partnerských vztazích
  • právní systém a ochrana
  • pracovně právní problematika
  • ochrana spotřebitele
  • soudní řízení apod.

 

  • Pomáháme při sepsání jednoduchých  návrhů, žalob, opravných prostředků na soudy,  návrhů na oddlužení, vypisování formulářů
  • Pomáháme při nácviku dovedností (např. telefonování, vystupování, komunikace s úřady, hospodaření s financemi, vyplňování formulářů apod.) 

 

 

JAK NÁS MŮŽETE NÁS KONTAKTOVAT

 

Osobně v poradně:

Sokolovská 1761/36, 735 06 Karviná – Nové Město

GPS:  49.8593889N, 18.5450231E

Odkaz mapy.cz:  https://mapy.cz/s/mumahalono

Poradna je bezbariérová

 

Telefonicky a e-mailem:

e-mail: Poradna@socsluzbykarvina.cz

 

Vedoucí služby/ sociální pracovnice:

Bc. Veronika Bílá

tel.:     725 217 133, 596 312 184

e-mail: Veronika.Bila@socsluzbykarvina.cz

 

Sociální pracovník:

Mgr. Roman Horn

tel.:  725 217 138, 597 317  073

e-mail:

e-mail: Poradna@socsluzbykarvina.cz

           

PROVOZNÍ DOBA:

Pondělí: 8:00 – 12:00    13:00 – 16:30

Úterý: 13:00 – 16:00 (pro objednané)

Středa: 8:00 – 12:00      13:00 – 15:00

 

CÍLE SLUŽBY

 

  • Zvýšení uživatelova právního vědomí, samostatnosti, znalostí a dovedností tak, aby byl schopen dle svých možností řešit svou nepříznivou sociální situaci, měl informace o svých právech, povinnostech a dokázal správně vyhodnotit důsledky svého jednání.  
  • Uživatel služby, který je schopen řešit běžné záležitosti osobního života – bydlení, příjmy, vzdělávání, zdravotní péče, zaměstnání, sociální péče, rodina, mezilidské vztahy, hmotné zabezpečení (nákup běžných potřeb, věcí, služeb)
  • Uživatel služby, který umí hospodařit s financemi a nezadlužuje se
  • Uživatel služby, který umí komunikovat
  • Uživatel služby, který je samostatný a sebevědomý

 

OKRUH OSOB, KTERÝM JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA

 

  • osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
  • senioři
  • rodiny s dětmi
  • osoby bez přístřeší

 

Věková kategorie

  • Bez omezení věku

 

OKRUH OSOB, KTERÝM NELZE SLUŽBU POSKYTNOUT

  • Zájemce nespadá do okruhu osob, kterým je služba poskytována
  • Zájemce nemůže službu využít z důvodu komunikačních bariér (sluchové postižení, neznalost českého jazyka na komunikativní úrovni apod. a nezajistil si tlumočníka)
  • Zájemce, který požaduje služby, které odborné sociální služby neposkytuje
  • Se zájemcem byla v posledních 6 kalendářních měsících ukončena spolupráce z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy o poskytování služby

 

JAKÉ SLUŽBY NEPOSKYTUJEME:

  • Služba odborného sociálního poradenství nenahrazuje služby advokátní kanceláře - (nezastupuje klienta před soudem), není manželskou ani psychologickou poradnou (neřeší vztahovou ani psychologickou stránku věci), neposkytuje komerční daňové ani finanční poradenství.

 

JAK JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA

  • Při konzultaci v poradně zájemce o službu odborného sociálního poradenství přiblíží poradci svou situaci a ujasní, čeho chce prostřednictvím poskytování služby dosáhnout – stanoví si cíl spolupráce a uzavře s poradcem ústní smlouvu o poskytnutí sociální služby. Poradce se stává jeho klíčovým pracovníkem a zájemce uživatelem služby.

 

  • V rámci řešení uživatelova případu poradce uživatele seznámí s příslušnou právní úpravou, která se týká jeho řešené záležitosti, seznámí ho s jeho právy a povinnostmi a společně hledají možná řešení a zvažují jejich positivní i negativní důsledky.   Uživatel sám vybere, které řešení je pro něj nejvhodnější. Poradce jeho rozhodnutí vždy respektuje. Společně naplánují kroky řešení uživatelovy záležitosti. Ty si uživatel plní sám nebo ve spolupráci s poradnou.

 

  • Úspěšné řešení záležitosti je postavené na aktivní spolupráci uživatele služby, což znamená sdělení přesných a úplných informací a také plnění dohodnutých kroků spolupráce.

 

  • Délka jedné konzultace trvá dle náročnosti zpravidla 30, maximálně 45 minut, v objednacích hodinách pak obvykle 60 minut i déle. V případě potřeby je s uživatelem služby domluvena další konzultace.

 

  • Uživatel služby může kdykoliv ukončit konzultaci, může změnit téma konzultace nebo určit, který problém chce řešit přednostně.

 

  • Pokud uživatel služby není s poskytovanou službou spokojen, nebo chce vyjádřit svůj názor na kvalitu poskytované služby, může toto učinit několika způsoby podat stížnost:

 

  1. Anonymně – anonymní stížnost může vhodit do schránky důvěry umístěné v prostorách organizace, nebo zaslat poštou vedení organizace na adresu Sociální služby Karviná, příspěvková organizace, Sokolovská 1761, 735 06 Karviná – Nové Město. Uživatel si může rovněž anonymně stěžovat kterémukoliv pracovníkovi organizace, ten stížnost sepíše, opatří razítkem a předá stěžovateli kopii a originál předá vedení organizace. Příjemce stížnosti vždy respektuje přání anonymity.
  2. Osobně u kteréhokoliv pracovníka organizace, pracovník stížnost vyslechne a písemně zaznamená. Záznam musí obsahovat: jméno a adresu stěžovatele, pokud si to stěžovatel přeje, přednesené skutečnosti, datum, podpis stěžovatele a zaměstnance, který záznam provedl. Kopie záznamu se opatří razítkem organizace a předá stěžovateli.
  3. Pokud zaměstnanec sepisuje stížnost v terénu ručně, do záznamu uvede, že kopie bude dodatečně předána stěžovateli způsobem, na kterém se s pracovníkem dohodne – osobně nebo poštou na jeho adresu.
  4. Adresně - písemně na adresu organizace, do schránek důvěry, na e-mail kterékoliv služby

 

Stížnost bude vyřízená neprodleně, nejpozději do 30 dnů. Všechny stížnosti se vyřizují písemně, i když byly podány ústně. Odpověď bude zaslána uživateli na uvedenou adresu nebo v případě anonymní stížnosti bude vyvěšená na nástěnce v čekárně střediska na ulici Sokolovská 1761/36, Karviná  a veřejně přístupná.

 

Uživatel služby se rovněž může obrátit na zřizovatele a tyto nezávislé instituce:

 

Zřizovatel:

Magistrát města Karviné

Fryštátská 42/1

733 24 Karviná

Telefon: +420 596 387 111
Fax: +420 596 387 264

 

Nezávislé instituce:

 

Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor sociálních služeb
adresa: Na Poříčním právu 1,     128 01 Praha 2
telefon: (+420) 221 921 111

Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor sociálních věcí, oddělení sociálních služeb

adresa: 28. října 117, 702 18 Ostrava
telefon: (+420) 595 622 206

 

Veřejný ochránce práv
Údolní 39, 602 00 Brno
e-mail: podatelna@ochrance.cz
telefon: (+420) 542 542 888

Český helsinský výbor
adresa: Štefánikova 21, 150 00 Praha 5
e-mail: pravni@helcom.cz
telefon: (+420) 220 515 223