![](images/pub20let.jpg)
![](images/pub_karvina.png)
![](images/link_msk.png)
![](images/logo-pb.png)
|
|
Odborné sociální poradenství
ODBORNÉ SOCIÁLNÍ PORADENSTVÍ
Odborné sociální poradenství je sociální službou poskytovanou dle §37 zákona o sociálních službách.
Služba je určena lidem, kteří spadají do okruhu osob, kterým je služba poskytována, a kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, kterou nejsou schopni řešit vlastními silami, pomocí komerčních služeb nebo neví, kam se mohou obrátit.
POSLÁNÍ SLUŽBY
Služba odborného sociálního poradenství usiluje o to, aby lidé žijící na území města Karviná měli přístup k informacím o službách dostupných v městě Karviná, znali svá práva a povinnosti, uměli vyjádřit své potřeby a dokázali svými silami zvládat nepříznivou sociální situaci a posoudit důsledky svého jednání.
ZÁSADY, POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
- bezplatnost – služba odborného sociálního poradenství je poskytována bezplatně
- diskrétnost a mlčenlivost - zajištění důstojnosti, bezpečí a soukromí uživatelů služby
- nestrannost
- respektování vlastní volby uživatelů služby (včetně zachování anonymity)
- posilování kompetencí a samostatnosti uživatelů
- vytvoření prostoru pro informované rozhodnutí uživatelů
- individuální přístup k jednotlivým uživatelům, zachování co nejvyšší možné míry jejich samostatnosti a nezávislosti
S čím Vám můžeme pomoci:
- Poskytujeme informace o jiných sociálních službách a veřejných institucích
- Poskytujeme informace o dávkách státní sociální podpory, pomoci v hmotné nouzi, nemocenského a důchodového pojištění, dávkách pro osoby se zdravotním postižením, příspěvku na péči a pomáháme s vyřizováním těchto dávek.
- Zprostředkujeme kontakt na další instituce či organizace (sociální a veřejné)
- Rady a informace v oblastech:
- dluhová problematika a oddlužení (osobní bankrot)
- bydlení
- práva a povinnosti v rodinných a partnerských vztazích
- právní systém a ochrana
- pracovně právní problematika
- ochrana spotřebitele
- soudní řízení apod.
- Pomáháme při sepsání jednoduchých návrhů, žalob, opravných prostředků na soudy, návrhů na oddlužení, vypisování formulářů
- Pomáháme při nácviku dovedností (např. telefonování, vystupování, komunikace s úřady, hospodaření s financemi, vyplňování formulářů apod.)
JAK NÁS MŮŽETE NÁS KONTAKTOVAT
Osobně v poradně:
Sokolovská 1761/36, 735 06 Karviná – Nové Město
GPS: 49.8593889N, 18.5450231E
Odkaz mapy.cz: https://mapy.cz/s/mumahalono
Poradna je bezbariérová
Telefonicky a e-mailem:
e-mail: Poradna@socsluzbykarvina.cz
Vedoucí služby/ sociální pracovnice:
Bc. Veronika Bílá
tel.: 725 217 133, 596 312 184
e-mail: Veronika.Bila@socsluzbykarvina.cz
Sociální pracovník:
Mgr. Roman Horn
tel.: 725 217 138, 597 317 073
e-mail:
e-mail: Poradna@socsluzbykarvina.cz
PROVOZNÍ DOBA:
Pondělí: 8:00 – 12:00 13:00 – 16:30
Úterý: 13:00 – 16:00 (pro objednané)
Středa: 8:00 – 12:00 13:00 – 15:00
CÍLE SLUŽBY
- Zvýšení uživatelova právního vědomí, samostatnosti, znalostí a dovedností tak, aby byl schopen dle svých možností řešit svou nepříznivou sociální situaci, měl informace o svých právech, povinnostech a dokázal správně vyhodnotit důsledky svého jednání.
- Uživatel služby, který je schopen řešit běžné záležitosti osobního života – bydlení, příjmy, vzdělávání, zdravotní péče, zaměstnání, sociální péče, rodina, mezilidské vztahy, hmotné zabezpečení (nákup běžných potřeb, věcí, služeb)
- Uživatel služby, který umí hospodařit s financemi a nezadlužuje se
- Uživatel služby, který umí komunikovat
- Uživatel služby, který je samostatný a sebevědomý
OKRUH OSOB, KTERÝM JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA
- osoby žijící v sociálně vyloučených komunitách
- osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
- senioři
- rodiny s dětmi
- osoby bez přístřeší
Věková kategorie
OKRUH OSOB, KTERÝM NELZE SLUŽBU POSKYTNOUT
- Zájemce nespadá do okruhu osob, kterým je služba poskytována
- Zájemce nemůže službu využít z důvodu komunikačních bariér (sluchové postižení, neznalost českého jazyka na komunikativní úrovni apod. a nezajistil si tlumočníka)
- Zájemce, který požaduje služby, které odborné sociální služby neposkytuje
- Se zájemcem byla v posledních 6 kalendářních měsících ukončena spolupráce z důvodu porušování povinností vyplývající ze smlouvy o poskytování služby
JAKÉ SLUŽBY NEPOSKYTUJEME:
- Služba odborného sociálního poradenství nenahrazuje služby advokátní kanceláře - (nezastupuje klienta před soudem), není manželskou ani psychologickou poradnou (neřeší vztahovou ani psychologickou stránku věci), neposkytuje komerční daňové ani finanční poradenství.
JAK JE SLUŽBA POSKYTOVÁNA
- Při konzultaci v poradně zájemce o službu odborného sociálního poradenství přiblíží poradci svou situaci a ujasní, čeho chce prostřednictvím poskytování služby dosáhnout – stanoví si cíl spolupráce a uzavře s poradcem ústní smlouvu o poskytnutí sociální služby. Poradce se stává jeho klíčovým pracovníkem a zájemce uživatelem služby.
- V rámci řešení uživatelova případu poradce uživatele seznámí s příslušnou právní úpravou, která se týká jeho řešené záležitosti, seznámí ho s jeho právy a povinnostmi a společně hledají možná řešení a zvažují jejich positivní i negativní důsledky. Uživatel sám vybere, které řešení je pro něj nejvhodnější. Poradce jeho rozhodnutí vždy respektuje. Společně naplánují kroky řešení uživatelovy záležitosti. Ty si uživatel plní sám nebo ve spolupráci s poradnou.
- Úspěšné řešení záležitosti je postavené na aktivní spolupráci uživatele služby, což znamená sdělení přesných a úplných informací a také plnění dohodnutých kroků spolupráce.
- Délka jedné konzultace trvá dle náročnosti zpravidla 30, maximálně 45 minut, v objednacích hodinách pak obvykle 60 minut i déle. V případě potřeby je s uživatelem služby domluvena další konzultace.
- Uživatel služby může kdykoliv ukončit konzultaci, může změnit téma konzultace nebo určit, který problém chce řešit přednostně.
- Pokud uživatel služby není s poskytovanou službou spokojen, nebo chce vyjádřit svůj názor na kvalitu poskytované služby, může toto učinit několika způsoby podat stížnost:
- Anonymně – anonymní stížnost může vhodit do schránky důvěry umístěné v prostorách organizace, nebo zaslat poštou vedení organizace na adresu Sociální služby Karviná, příspěvková organizace, Sokolovská 1761, 735 06 Karviná – Nové Město. Uživatel si může rovněž anonymně stěžovat kterémukoliv pracovníkovi organizace, ten stížnost sepíše, opatří razítkem a předá stěžovateli kopii a originál předá vedení organizace. Příjemce stížnosti vždy respektuje přání anonymity.
- Osobně u kteréhokoliv pracovníka organizace, pracovník stížnost vyslechne a písemně zaznamená. Záznam musí obsahovat: jméno a adresu stěžovatele, pokud si to stěžovatel přeje, přednesené skutečnosti, datum, podpis stěžovatele a zaměstnance, který záznam provedl. Kopie záznamu se opatří razítkem organizace a předá stěžovateli.
- Pokud zaměstnanec sepisuje stížnost v terénu ručně, do záznamu uvede, že kopie bude dodatečně předána stěžovateli způsobem, na kterém se s pracovníkem dohodne – osobně nebo poštou na jeho adresu.
- Adresně - písemně na adresu organizace, do schránek důvěry, na e-mail kterékoliv služby
Stížnost bude vyřízená neprodleně, nejpozději do 30 dnů. Všechny stížnosti se vyřizují písemně, i když byly podány ústně. Odpověď bude zaslána uživateli na uvedenou adresu nebo v případě anonymní stížnosti bude vyvěšená na nástěnce v čekárně střediska na ulici Sokolovská 1761/36, Karviná a veřejně přístupná.
Uživatel služby se rovněž může obrátit na zřizovatele a tyto nezávislé instituce:
Zřizovatel:
Magistrát města Karviné
Fryštátská 42/1
733 24 Karviná
Telefon: +420 596 387 111
Fax: +420 596 387 264
Nezávislé instituce:
Ministerstvo práce a sociálních věcí, odbor sociálních služeb
adresa: Na Poříčním právu 1, 128 01 Praha 2
telefon: (+420) 221 921 111
Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor sociálních věcí, oddělení sociálních služeb
adresa: 28. října 117, 702 18 Ostrava
telefon: (+420) 595 622 206
Veřejný ochránce práv
Údolní 39, 602 00 Brno
e-mail: podatelna@ochrance.cz
telefon: (+420) 542 542 888
Český helsinský výbor
adresa: Štefánikova 21, 150 00 Praha 5
e-mail: pravni@helcom.cz
telefon: (+420) 220 515 223
|